Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Creatief proza : ideeënboek
Authors: ---
ISBN: 9789044122756 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek nodigt taaldocenten uit om creatieve schrijfopdrachten een vooraanstaande plaats te geven in hun lessen en op deze manier de creatieve mogelijkheden van jongeren te verruimen. Creatief proza is in de eerste plaats bedoeld voor voortgezet/secundair onderwijs, maar is ook uitermate geschikt voor schrijfdocenten en cursisten, studenten in de lerarenopleiding en leraren in de hoogste jaren van het basisonderwijs.


Book
Toolkit procesregie
Authors: ---
ISBN: 9789089651587 Year: 2013 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professionele procesregisseurs weten hoe ze een proces op de juiste manier starten en hoe ze tussentijds kunnen interveniëren als er problemen dreigen te ontstaan. Maar dat alleen is niet voldoende. Ze moeten ook in staat zijn om snel tot harde resultaten te komen, om partners in de actieve positie te zetten en om betrokkenen te inspireren, te boeien, in hun energie te houden. Dat vraagt om lef en creativiteit.Deze 'Toolkit' laat zien hoe u bijeenkomsten 'anders dan anders' kunt organiseren, van climate setting tot evaluatie. Aan bod komen verschillende prikkelende technieken die helpen om snel en effectief informatie uit te wisselen en tot maximaal gedragen besluiten te komen, ook als het om grote groepen gaat


Book
De coach als regisseur. Gebruik van filmfragmenten voor leiderschapsontwikkeling, teambuilding en zelfreflectie.
Authors: ---
ISBN: 9789089651396 Year: 2012 Publisher: Schiedam Balmedia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zegt een beeld al meer dan duizend woorden, een filmfragment vertelt meer dan honderd pagina's. Steeds meer coaches ontdekken dan ook de kracht van filmfragmenten in coachingstrajecten voor leiderschapsontwikkeling, persoonlijke ontwikkeling en teambuilding. Scènes uit films geven een coachee helder inzicht in zijn eigen gedrag en de dilemma's waarmee hij worstelt. Ze bevatten krachtige metaforen, houden een spiegel voor en leveren altijd levendige discussies op. En dat versnelt de ontwikkeling aanzienlijk. De coach als regisseur laat zien hoe je jouw interventies effectiever maakt met filmfragmenten. - Voor coaches, trainers, organisatieadviseurs en (MD-)managers bij persoonlijke ontwikkeling, leiderschapsontwikkeling of teamontwikkeling. - Meer dan 150 inspirerende filmfragmenten, geordend naar coachingsthema's en -doelen. - Praktische handreikingen voor inleiding, nabespreking en verdieping. - Toolbox met richtlijnen voor het selecteren en tonen van fragmenten.


Book
Het coachingstechnieken boek
Author:
ISBN: 9789024401475 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom/Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het groeiende vakgebied van coaching is niet meer weg te denken uit het (werkende) leven van veel mensen. De inzet van verschillende coachingstechnieken helpt coaches om nog beter in te spelen op de vragen van coachees. Het in 2011 verschenen 'Het Coachingsmethoden Boek' brengt het brede en zich ontwikkelende vakgebied in kaart aan de hand van 51 coachingsmethoden. Dit werk vormt daarop een waardevolle aanvulling: de methode is het recept voor de coaching, de technieken vormen de ingrediënten ervan. Veel technieken kunnen worden ingezet voor meerdere methoden. Het werk is een compact en bruikbaar overzicht van zowel traditionele als nieuwere coachingstechnieken. Elke techniek wordt volgens een vast stramien beschreven. Heldere indices maken duidelijk bij welke coachingsmethoden de techniek kan worden ingezet.Overzicht van de coachingstechnieken die aan bod komen:Trudy van den Berg: Responsieve communicatie en reflectieSandra Minnee: Breinstijl@work en Forced connections met foto`sNicole Themmen: LoyaliteitenscanHilde Veraart-Maas: WondervraagRudy Vandamme: OntwikkelformuleCoert Visser: SchaalvragenCobi Brouwer: Innerlijke krachtenJosé van der Meij: Logische niveausJosé Vos-Boven: Experiëntiële experimentenEsther de Haan: Geweldloze communicatie en Individuele coaching met de UEsther Hasselman: Stilleven leggen van kwaliteitenRuud Knaapen: 1-op-1 coachenMarlène Ruigrok: Van gewoonte naar effectieve gewoonteEdith van den Anker: ConcreetheidstrainingGer van de Riet Jan Damen: KaizenGerard de Rijck: Highroad to HappinessAdriaan Hoogendijk: BezielingsspelBregje Spijkerman: Kompas loopbaanvraagstukkenOnno Hamburger: GelukskompasVictor Mion Willy van der Kamp: De valDries van Ingen: AngstoefeningRobin Joostens: Focus op NU/Stap in het NUFrits van Kempen: ActiemetaforenEva Beerends: TetralemmaElise Verberg: SpiegelenArianne van Galen: Intuïtief tekenenBas Steman: FlowguidingNienke Binkhorst: ReadingstechniekAlexander Waringa: EcoachprotechniekMichiel de Ronde: LuistercoachBrigitte van Baren: Show you true colorsNaomi Albrechts: Mijn BoekMirjam Windrich: WebcamtechniekSandor Penninga: Haptonomische systeemcoachingSaskia Breedveld: Richting geven aan talentontwikkelingPaul van Toledo Raymon Geurts Bas Delleman: BelangenoriëntatieJaap van Maanen: DanscoachingJeroen Stek: Provocatieve techniekAnnie Wilhelmus en Machteld vd Veen: TimemanagementTjeerd Bartlema: Transformationeel coachenHans van der Veen: Zinvol ontwikkelen met stoelenWillem Glaudemans: TalentenspelJos Kessels: KralenspelTrudy van den Berg: Responsieve communicatie en reflectieSandra Minnee: Breinstijl@work en Forced connections met foto`sNicole Themmen: LoyaliteitenscanHilde Veraart-Maas: WondervraagRudy Vandamme: OntwikkelformuleCoert Visser: SchaalvragenCobi Brouwer: Innerlijke krachtenJosé van der Meij: Logische niveausJosé Vos-Boven: Experiëntiële experimentenEsther de Haan: Geweldloze communicatie en Individuele coaching met de UEsther Hasselman: Stilleven leggen van kwaliteitenRuud Knaapen: 1-op-1 coachenMarlène Ruigrok: Van gewoonte naar effectieve gewoonteEdith van den Anker: ConcreetheidstrainingGer van de Riet Jan Damen: KaizenGerard de Rijck: Highroad to HappinessAdriaan Hoogendijk: BezielingsspelBregje Spijkerman: Kompas loopbaanvraagstukkenOnno Hamburger: GelukskompasVictor Mion Willy van der Kamp: De valDries van Ingen: AngstoefeningRobin Joostens: Focus op NU/Stap in het NUFrits van Kempen: ActiemetaforenEva Beerends: TetralemmaElise Verberg: SpiegelenArianne van Galen: Intuïtief tekenenBas Steman: FlowguidingNienke Binkhorst: ReadingstechniekAlexander Waringa: EcoachprotechniekMichiel de Ronde: LuistercoachBrigitte van Baren: Show you true colorsNaomi Albrechts: Mijn BoekMirjam Windrich: WebcamtechniekSandor Penninga: Haptonomische systeemcoachingSaskia Breedveld: Richting geven aan talentontwikkelingPaul van Toledo Raymon Geurts Bas Delleman: BelangenoriëntatieJaap van Maanen: DanscoachingJeroen Stek: Provocatieve techniekAnnie Wilhelmus en Machteld vd Veen: TimemanagementTjeerd Bartlema: Transformationeel coachenHans van der Veen: Zinvol ontwikkelen met stoelenWillem Glaudemans: TalentenspelJos Kessels: Kralenspel


Book
Communiceren kun je leren : basisvaardigheden voor communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789058715685 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uw collega negeert u al de hele dag, u hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en u slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje. Het avondeten thuis is al koud, terwijl u toch duidelijk had gezegd dat u een uur later zou zijn... Allemaal misverstanden die terug te voeren zijn op één en hetzelfde: communicatie.Maar goed communiceren valt te leren! In 'Communiceren kun je leren' staan alle basisvaardigheden beschreven. U leert hoe u een gesprek ontspannen op gang brengt, 'tussen de regels' door luistert, hoe u iets ingewikkelds op een eenvoudige manier zegt. Ook krijgt u onder de knie hoe u zich in discussies en bij meningsverschillen het beste opstelt, en hoe u in een groter gezelschap vaardig uw verhaal doet.'Communiceren kun je leren' is een heel praktisch boek met checklists, 'talktools' en zelftests bij elk communicatiethema. Geschreven in een vlotte stijl, met veel diepgang en toch toegankelijk. Voor iedereen die communiceert... en dat zijn wij dus allemaal!Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Goed voor de groep : het eerste zelfhulpboek voor trainers
Author:
ISBN: 9789058716361 Year: 2013 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een groep die voelt als stroop... Een deelnemer die u wel kunt schieten met zijn voortdurende ja-maars... Fantaseren dat u nú een been breekt, zodat u eindelijk af bent van die vreselijke groep... Ook als u het vak van trainer onder de knie hebt, kunt u nog situaties meemaken die u écht lastig vindt. Dan brengt iets of iemand u uit uw evenwicht waardoor u uit uw rol valt. Vaak ligt dat niet aan de beheersing van uw vak, maar aan uw persoon: iets of iemand heeft u geraakt en u vliegt uit de bocht. Dit werk werpt licht op dit soort situaties. De auteur vertaalt 5 bekende concepten uit de psychologie naar het trainersvak. Ze analyseert lastige situaties waar u tegenaan kunt lopen in termen van overdracht, fight- flight- of freezereacties, cognitieve dissonantie, storende overtuigingen of transactionele analyse. Aan deze modellen koppelt ze concrete instrumenten waarmee u als trainer weer uit het dal kunt komen: vanuit de storing weer terug in uw professionele rol


Book
Feedback : commentaar geven en ontvangen
Author:
ISBN: 9789058711878 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van de auteur is het verbeteren van het contact tussen mensen op de werkvloer door inzicht te verschaffen over de werking van feedback, onder andere door vragen (en antwoorden) en door het geven van oefeningen. Na het laten invullen en beoordelen van een checklist (voor zelfonderzoek) stelt de auteur dat het geven en ontvangen van commentaar alles te maken heeft met waarnemen, interpreteren en communiceren. Daarbij onderscheidt ze een zakelijk, een expressief, een relationeel en een appellerend aspect aan communicatie. Voor het beter leren hanteren van de emoties die kunnen optreden bij het gebruik van feedback, maakt ze gebruik van het ABC-model van de RET (rationele effectiviteitstraining) en de kernkwadranten (van ir. D.D. Ofman). Deze uitgave is bedoeld als vervanging van 'Luister! en huiver' (1993) en 'Feedback : commentaar geven en ontvangen' (1996). De auteur geeft globale tips voor het gebruik van feedback tijdens lastige zakelijke gesprekken, zoals functioneringsgesprek, beoordelingsgesprek, en het omgaan met klachten (van klanten) en weerstand en kritiek (van medewerkers en meerderen). (Bron : Biblion)


Book
Het coachingsmethoden boek : voor en door topcoaches
Author:
ISBN: 9789024400867 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Boom/Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coaching heeft de laatste decennia een enorme vlucht genomen en is niet meer weg te denken uit het (werkende) leven van veel mensen. 'Het Coachingsmethoden Boek' brengt het brede en groeiende vakgebied in kaart. Het biedt een inhoudelijk en compact overzicht van 51 traditionele en nieuwere coachingsmethoden.Elke methode wordt verbeeld in een figuur en volgens een vast stramien beschreven. Aan bod komen de achtergrond van de methode, een theoretische beschrijving, de methode in de praktijk, benodigde instrumenten en technieken, de coach en tips om verder te lezen. Per methode is aangegeven voor welk(e) type(n) coaching deze geschikt is: executive coaching, businesscoaching, corporate coaching, performance coaching, personal/lifecoaching, loopbaancoaching en teamcoaching


Book
Hoe coach ik mijn team? : en het team zichzelf!
Author:
ISBN: 9789058716378 Year: 2013 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teams kunnen een enorme bron van energie zijn. Als het een team lukt om die energie te mobiliseren, is dat geweldig. Er kan een collectieve ambitie en kracht uit voortkomen die u alleen nooit kunt bereiken. Maar teams en relaties zijn ook zeer complex. De verschillen kunnen veel kracht genereren maar ook blokkeren en frustreren. Samenwerken in teams vraagt dan ook voortdurend veel aandacht. En start altijd met de vraag wat de meerwaarde is om samen te werken. Want als die meerwaarde er niet of nauwelijks is, is het verstandig om de samenwerking te beperken of er zelfs niet aan te beginnen.De auteur zet een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Hoe werken met potentieel? Hoe de collectieve ambitie vrijmaken als motor voor verbinding en beweging? Hoe confronteren en doorpakken? Hoe omgaan met tegenstellingen en weerstand? Hoe resultaatgericht werken?


Book
Straffe koffie : op gesprek bij vrijwilligersorganisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128864 Year: 2011 Publisher: Brussel de Verenigde Verenigingen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een jury van deskundige fijnproevers nomineerde de voorbije drie jaar 30 organisaties voor de Prijs voor het Vrijwilligerswerk. Deze 30 organisaties kregen een forum om te vertellen waarom ze zo uniek zijn. Je vindt het resultaat in een receptenboek van voortreffelijke vrijwilligersorganisaties! Wat motiveert vrijwilligers om in hun vrije tijd te werken? En waarom net in die organisatie? Straffe Koffie, die vrijwilligers! Na het lezen van dit book deelt u ongetwijfeld deze mening. U kunt nieuwe ingrediënten ontdekken die van pas kunnen komen in uw eigen organisatie. Of u wilt zelf aan de slag als vrijwilliger: dan vindt u hier ongetwijfeld ideeën!

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by